Indien het om een nieuwe aansluiting gaat, kan u punt 1 en 2 overslaan. Deze kan binnen de termijn van 1 week in orde worden gebracht.
Bij een verandering van energieleverancier zijn er voor wat betreft opzegtermijnen bij uw huidige leverancier
2 mogelijkheden:
1. U hebt een contract van onbepaalde duur:
U kan iedere maand opzeggen, er wel rekening mee houdend dat wij minimaal 21 dagen op voorhand uw huidige leverancier dienen te verwittigen. Dit om hem in staat te stellen uw meterstanden te laten opnemen en een eindafrekening te maken.
Bovendien hebt u, als consument, daar bovenop 14 kalenderdagen bedenktijd. En reken nog een 5 tal dagen voor Ebem om alles in orde te brengen.
Dus concreet : Reken voor een standaard leverancierswissel 45 dagen vanaf de ontvangst van uw intentie om over te stappen. In bepaalde, dringende gevallen kan deze termijn ingekort worden tot minimaal 28 dagen. Sneller kan bij Ebem om juridische en technische redenen helaas niet!
Ebem regelt de volledige opzeg voor u.
2. U hebt een contract van bepaalde duur:
Er staat duidelijk een einddatum vermeld in uw contractgegevens bij uw huidige leverancier! Deze datum geeft enkel de einddatum van uw tariefformule weer. Jaarlijks gemeten klanten kunnen ook hier op ieder moment van leverancier wisselen.
Ook hier gelden de opzegtermijnen en verwerkingstijden van punt 1 en de 14 dagen bedenktijd bedenktijd voor u.
De overgang of nieuwe aansluiting zelf, loopt in beide gevallen volgens een gelijkaardige procedure: het snelst en makkelijkst zowel voor u als voor ons regelt u alles via het internet op onze website www.ebem.be onder de module “klant worden”.
Het enige dat u, naast uw identiteitskaart, bij de hand moet hebben zijn uw EAN-nrs: deze aansluitnummers (verschillend voor gas en elektriciteit) beginnen met 54… en tellen 18 cijfers in totaal.
U vindt ze op uw facturen van uw vorige leverancier of via een simpel telefoontje naar uw netbeheerder Eandis (078/35.35.34) of Infrax (078/35.30.20).
Mocht u nog geen internet hebben, of lijkt het allemaal nogal ingewikkeld, dan volstaat een telefoontje naar 014/43.10.31 Wij zenden u dan de gevraagde contracten op per post: gelieve er dan wel rekening mee te houden dat bovenstaande termijnen met een weekje verlengd worden.
Na ontvangst van uw documenten, regelt Ebem zo snel mogelijk met inachtname van de hogermelde regels uw aansluiting of overgang.