De klantenstop bij Ebem werd opgeheven

Beste EBEM-klant,

De afgelopen maand zijn de prijzen op de energiemarkten eindelijk een beetje gedaald. Omdat we werken met variabele tarieven, volgen we deze dalende tendens onmiddellijk mee. We blijven samen met jou hopen op lagere marktprijzen zodat we jouw voorschot opnieuw naar beneden kunnen brengen, maar zoals je op het nieuws kan volgen, zijn de markten nog nooit zo wisselvallig geweest en zorgt de koudeprik voor een opstoot. We houden jullie op de hoogte.

De klantenstop bij Ebem werd opgeheven

Wij nemen terug klanten aan. Uiteraard kunnen wij dit niet ongebreideld doen. Last minutes zijn helaas nog niet mogelijk : er dient een (beperkte) wachttijd in acht genomen te worden. Zakelijke klanten worden, zonder uitzondering, vooraf gescreend en zullen desgevallend een waarborg moeten storten of een bankwaarborg moeten voorleggen voorafgaand aan het contract.

De federale overheid nam bijkomende maatregelen om de kosten op jouw energiefactuur te verlichten:

  • Elke particulier krijgt voor november en december 2022 alvast een maandelijkse energiepremie van 61 euro voor elektriciteit en 135 euro voor aardgas.
    • Gezinnen die recht hebben op dit basispakket energie werden door de FOD samengevat in lijsten. Wij hebben die lijsten inmiddels gekregen en de creditnota’s voor november en december zal u ontvangen in de week voor Kerstmis : betalingen zullen voor Nieuwjaar uitgevoerd worden.
    • De premie geldt niet voor gezinnen met een sociaal tarief en zakelijke klanten.
    • De leverancier waarbij je op 30 september 2022 klant was, keert die premie aan je uit.
    • Het is belangrijk dat je persoonlijke gegevens bij EBEM (naam en adres) exact juist zijn. Anders zou het kunnen dat je de premies niet automatisch krijgt, net zoals bij de verwarmingstoelage van 100 euro. Is dit het geval, dan moet je zelf contact opnemen met de FOD vanaf 20 januari 2023.

Ben jij dat gedoe met die voorschotten ook beu?


Dan EBEM heeft voor jou een oplossing in petto. Hoewel wij het als kleine leverancier eigenlijk niet verplicht zijn, kan je ook bij EBEM overstappen naar een maandelijkse facturatie van je effectieve verbruik.

Hoe gaat dat in zijn werk?

  • Om over te stappen naar maandelijkse facturatie van je effectieve verbruik, moet je wel enkele zaken in orde brengen:
    Je moet een digitale meter in huis hebben.
  • Je moet EBEM een SMR3-mandaat geven (SMR3 staat voor Slimme Meter Regime 3) zodat we over jouw gedetailleerde verbruiksgegevens kunnen beschikken. Je vult daarvoor een formulier in dat je kan terugvinden op onze website.
  • Bracht je deze zaken in orde, dan ontvang je elke maand een factuur rond de 15e dag na de opnamemaand.
    Een voorbeeld: verbruiksmaand januari wordt gefactureerd rond de 15e februari.
  • Je moet er wel mee instemmen dat we je deze facturen enkel digitaal per mail sturen. Niet via de post.

Volg onze website en blijf up-to-date

Het zijn bijzonder lastige tijden voor iedereen, ook voor ons. Daarom proberen we zo helder en duidelijk mogelijk met onze klanten te communiceren over de prangende problemen op onze website: www.ebem.be.

Samen geraken we deze crisis door!

Dankzij de enorme inzet van ons personeel, weten we onze klantenservice al de hele tijd op peil te houden. Maar dat deden we niet alleen. Dat kon enkel dankzij jullie respect, reacties, door gebruik te maken van onze mailservice via: info@ebem.be, of door kort, helder en vriendelijk te communiceren wanneer we elkaar aan de lijn hadden. Dat willen we graag blijven volhouden, oké?

Samen komen we er wel uit. Blijf ook je verbruik goed in de gaten houden, want dat levert nog altijd de grootste besparing op!

Contacteer ons

  • Ebem BV
  • Leopoldstraat 10 bus 001
  • 2330 Merksplas
  • BTW BE 0477.065.004

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Inschrijven
Ebem gebruikt cookies om uw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.Akkoord